مقالات

سود لوازم آرایشی چند درصد است؟

چندین محصول آرایشی-بهداشتی و براش که در سود لوازم آرایشی تاثیر دارد.

سود لوازم آرایشی یکی از عامل‌های مهم برای وجود فروشگاه‌های متنوع در این صنعت است. در حال حاضر صنعت آرایشی و بهداشتی یکی از محبوب‌ترین صنعت‌هاست که رقابت در آن نیز دشوار است.

اگر شما نیز در حال راه اندازی آنلاین شاپ لوازم آرایشی بهداشتی هستید، احتمالا برایتان مهم است که سود لوازم آرایشی چقدر است. در ادامه ما بطور کامل درباره سود فروشگاه آرایشی و بهداشتی و اینکه به چه عواملی بستگی دارد، به طور کامل توضیح می‌دهیم.

سود لوازم آرایشی چند درصد است؟

 

همانطور که قبلا هم توضیح داده‌ایم سود لوازم آرایشی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع محصول، برند، بازار هدف، هزینه‌های تولید و توزیع، و استراتژی‌های بازاریابی که در ادامه درباره آنها توضیح می‌دهیم.

به طور کلی، سود ناخالص لوازم آرایشی معمولاً بین 60 تا 80 درصد است. این عدد می‌تواند برای برخی از برندهای لوکس و محصولات خاص به بیش از 80 درصد می‌رسد. حال با محاسبه و کسر هزینه‌های تولید، تبلیغات، مالیات و سایر هزینه‌ها، سود خالص لوازم آرایشی و بهداشتی معمولا بین 10 الی 30 درصد است.

این میزان می‌تواند با توجه به شرایط (برند، هزینه‌های تولید، منطقه و…) کمتر یا بیشتر باشد.

با توجه به آمار statista، “صنعت لوازم آرایشی روزانه در حال پیشرفت است، چرا که روزانه مصرف کنندگان سراسر جهان این صنعت به دلیل توجه بیشتری به مراقبت از خود و سلامتی، افزایش می‌یابند.

علیرغم شکست کوچک این صنعت در سال 2020 (به دلیل همه گیری کرونا)، بازار جهانی لوازم آرایشی از سال 2004 رشد تقریباً بی وقفه‌ای را تجربه کرده است و پیش بینی می‌شود تا سال 2028 نزدیک به 129 میلیارد دلار درآمد برسد.”

طبق این آمارها می توان نتیجه گرفت که این صنعت یکی از پرسودترین صنعت‌های دنیای امروز است و شما می‌توانید از شریث آن به راحتی پول در بیاورید اگر بدانید که حاشیه سود شما به چه عواملی وابسته است.

عوامل وابسته حاشیه سود لوازم آرایشی

چندین شاخه از عوامل موثر در سود لوازم آرایشی که توضیح داده شده است.

صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی می‌‌تواند حاشیه سود بالایی داشته باشد، اگر بدانید که سود شما به عواملی بستگی دارد و بهینه‌تربن حالت را انتخال کنید. در ادامه درباره این عوامل بیشتر توضیح داده‌ایم.

۱. محصول:

نوع محصول و برند آنها تاثیر زیادی در فروش و حاشیه سود آنها دارد. به طور کلی، محصولاتی با قیمت بالاتر، مانند لوازم آرایشی و عطر یا محصولات پوستی خاص، حاشیه سود بیشتری نسبت به محصولات ارزان‌تر مانند صابون و لوسیون دارند.

همچنین برندهای لوازم آرایشی شناخته شده و تثبیت شده معمولاً می‌توانند قیمت‌های بالاتری را تعیین کنند و در نتیجه حاشیه سود بیشتری داشته باشند. این برندها در ایران معمولا شامل برندهای فرانسوی، آمریکایی، انگلیسی و کره‌ای می‌شود که خواستار زیادی نیز دارند.

شما برای درآمد بیشتر نیاز دارید، محصولات خود را به درستی انتخاب کنید، برای آشنایی بیشتر با محصولات پر سود بهتر است مقاله راهنمای کامل خرید عمده محصولات پوستی را بخوانید.

۲. کانال توزیع:

فروش لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت آنلاین یا حضوری، به طور مستقیم به مصرف کننده حاشیه سود بالاتری از فروش عمده و تولید عمده این محصولات دارد.

۳. موقعیت مکانی:

حاشیه سود در هر کشور با توجه به میزان رقابت، واحد پول و دیگر موارد می‌تواند، متفاوت باشد. با توجه به تورم و واحد پول معمولا خرید محصولات پوستی و آرایشی گران قیمت است، اما چون به علت مالیات کم و خواستار بالا سود لوازم آرایشی در ایران زیاد است.

۴. هزینه مواد اولیه:

هزینه مواد اولیه می‌تواند سهم قابل توجهی از هزینه‌های یک شرکت تولیدی لوازم آرایشی را تشکیل دهد، در کنار آن نوسانات قیمت مواد اولیه می‌تواند به طور قابل توجهی بر حاشیه سود تأثیر بگذارد. بنابراین تولید کننده‌ها باید به انتخاب مواد اولیه و قیمت گذاری محصولات بر اساس آن توجه کنند.

۵. هزینه‌های بسته‌‌بندی:

هزینه‌های بسته بندی نیز می‌تواند از عوامل دیگر در حاشیه سود، به خصوص برای محصولات آرایشی با قیمت بالا باشد. برخی از آنلاین شاپ‌ها محصولات را با بسته بندی کارخانه و در یک کارتن پست ارسال می‌کنند، در صورتی که برخی دیگر با استفاده از پکیجینگ خاص خودشان محصولات را برای مشتری می‌فرستند.

معمولا در این موارد گروه دوم شانس بیشتری برای فروش بیشتر و حاشیه سود بالاتر دارد.

۶. هزینه های بازاریابی و تبلیغات:

صنعت لوازم آرایشی بشدت رقابتی است و شرکت‌ها، آنلاین شاپ‌ها و فروشگاه‌ها مدام باید برای جذب مشتری رقابت کنند؛ بودن در این رقابت‌ها بدون هزینه کردن برای بازاریابی و تبلیغات در این صنعت غیر ممکن است. همین موضوع سبب می‌شود که در میزان حاشیه سود این صنعت تاثیر بگذارد.

۷. هزینه‌های تحقیق و توسعه:

از آنجایی که رقابت زیاد است، شرکت‌های لوازم آرایشی باید برای توسعه محصولات جدید و نوآورانه بودجه قابل توجهی را در نظر بگیرند؛ این سبب می‌شود که بخش زیادی از درآمد برای تحقیق و توسعه شرف شود.

۸. هزینه های اداری:

هزینه‌های اداری، مانند حقوق و دستمزد و اجاره، می‌تواند بخش قابل توجهی از هزینه‌های یک شرکت تولیدی یا فروشنده لوازم آرایشی بهداشتی را تشکیل دهد.

برای دریافت بیشترین سود بهتر است تا جایی که می‌توانید تمامی هزینه‌های کسب و کار خود را به صورت ذره بینی مدیریت و مشاهده کنید و هر چند وقت یکبار برای بهینه سازی آن ایده پردازی کنید.

خب امیدواریم که این مطلب برای درک سود لوازم آرایشی مفید بوده باشد. اگر شما نیز در این صنعت فعالیت می‌کنید، می‌توانید برای افزایش سود خود با ما همکاری کنید.

ما در پخش نوین گستر با ارائه کمترین قیمت، تخفیف، آفرهای ویژه و شرایط خرید منصفانه تا جایی که بتوانیم از کسب وکارها حمایت می‌کنیم و حاشیه سود آنها را افزایش می‌دهیم. برای اطلاع از لیست محصولات با شماره ۰۵۱۹۱۰۱۵۱۳۷ تماس بگیرید.

ممنونیم که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات خود را با در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *