نحوه فروش لوازم آرایشی در اینستاگرام

فروش لوازم آرایشی در اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین روش های کسب درآمد در اکثرا کشور‌ها مخصوصا در ایران خودمان است. اینستاگرام در حال حاضر یکی از پر طرفدار‌ترین شبکه های اجتماعی است که حدود 48 میلیون نفر کاربر ایرانی دارد؛ این نشان می‌دهد که اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم ها برای فروش محصولات شماست. در نتیجه اگر می‌خواهید فروش لوازم آرایشی در اینستاگرام را شروع کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا تمام نکات طلایی آن را پیدا کنید.

فروش لوازم آرایشی در اینستاگرام

همانطور که بالاتر توضیح دادیم، اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه های اجتماعیست که فروش لوازم آرایشی و پوستی در آن یکی از راه های عالی برای کسب درآمد است. اما چرا فروش لوازم آرایشی در اینستاگرام خوب است؟ آیا سود این کار به زحمتش می‌ارزد؟ بیایید ابتدا نگاهیی به مزایا فروش لوازم آرایشی در اینستاگرام اشاره کنیم.

مزایا پیچ فروش لوازم آرایشی در اینستاگرام

مزایا پیچ فروش لوازم آرایشی در اینستاگرام

اینستاگرام بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال در ماه دارد که از این میان ۴۸ میلیون نفر آن ایرانی هستند (البته با در نظر گرفتن فیلتر بودن اینستاگرام، احتمالا تعداد این کاربران خیلی بیشتر از ۴۸ میلیون نفر است). از آنجایی که اینستاگرام یک اپلیکیشن رایگان است؛ در نتیجه هزینه راه اندازی یک فروشگاه برای شما تقریبا رایگان می‌افتد. این مزایا خیلی بیشتر از این چیزهاست که به طور کلی مزایا داشتن پیچ آرایشی در اینستاگرام شامل موارد زیر می‌شود:

  1. کاربران زیاد: بیش از ۴۸ میلیون کاربر ایرانی
  2. رایگان بودن: نیازی به پرداخت هزینه ای برای راه اندازی یک پیج نیست.
  3. راه اندازی سریع و بدون محدودیت: هر کسی می تواند به راحتی در خانه یک پیج جدید راه بیندازد.
  4. بدون محدودیت زمانی: پیج شما می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز فعال باشد.
  5. بدون محدودیت مکانی: شما به هر جایی در ایران می‌توانید بفروشید.
  6. بدون نیاز به دریافت درگاه یا نماد اعتماد: برخلاف راه اندازی یک سایت، شما نیازی به دریافت درگاه پرداخت یا نماد الکترونیک اعتماد ندارید.
  7. بدون نیاز به سرمایه زیاد: از آنجایی که نیاز به پرداخت هزینه برای مواردی مانند اجاره یا دریافت مجوز نیست، شما تنها با یک بودجه کم می‌توانید آنلاین شاپ خود را راه بیندازید.
  8. مدیریت ساده: راه اندازی و مدیریت پیچ اینستاگرام می‌تواند خیلی ساده باشد و هر کسی می‌تواند آن را یاد بگیرد.
  9. سود فروش لوازم آرایشی: حوزه بیوتی و مراقبت از پوست یکی از محبوب ترین حوزه هاست که سود خوبی هم دارد. در مقاله سود لوازم آرایشی چند درصد است؟ در این باره بیشتر بخوانید.

این لیست مزایا می‌تواند خیلی طولانی‌تر باشد، در نتیجه شما برای راه اندازی آنلاین شاپ لوازم آرایشی بهداشتی نیاز به تحقیقات بیشتری دارید، اما اگر به اندازه کافی درباره آن می‌دانید در ادامه به نکات راه انداختن و افزایش فروش لوازم آرایشی در اینستاگرام می‌پردازیم.

راه اندازی پیج فروش لوازم آرایشی در اینستاگرام

مراحل راه اندازی پیج فروش لوازم آرایشی در اینستاگرام

برای راه اندازی یک پیج اینستاگرام برای فروش لوازم آرایشی شما ابتدا باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. انتخاب محصولات مدنظر و در نظر گرفتن بودجه‌: قبل از هر کاری شما باید سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی پیج خود را انتخاب کنید و سپس محصولات مدنظر خود را انتخاب کنید.
  2. آنالیز بازار و مخاطبان: رقبا خود را پیدا کنید، وضعیت بازار را بسنجید و بر اساس مخاطبانی که در نظر دارید، مراحل باقی را ادامه دهید.
  3. راه اندازی اکانت اینستاگرام: یک اکانت اینستاگرام بسازید.
  4. انتخاب اسم برای پیج آرایشی: براساس سلیقه مخاطبان و ایده خود یک اسم جذاب برای پیچ خود انتخاب کنید که به راحتی در ذهن‌ها بماند.
  5. درست کردن پروفایل: پروفایل خود را پر کنید؛ از اسم پیچ تا بیو را کامل و جذاب بنویسید.
  6. اضافه کردن عکس و کاتالوگ محصولات: عکس محصولات خود را به صفحه اینستاگرامتان اضافه کنید، اگر نمی دانید از کجا باید محصولات خود را خریداری کنید، مقاله آنلاین شاپ ها از کجا خرید میکنن؟ را بخوانید.
  7. گرفتن فالوور: براساس الگوریتم‌های اینستاگرام، فالوور جذب کنید و پیج های خوب و مرتبط را فالو کنید.
  8. شروع فعالیت: فعالیت های خود را شروع کنید و تعامل پیج را بالا ببرید.

حال برای اینکه بتوانید فروش خود را افزایش دهید نکات زیر را باید رعایت کنید.

نکات افزایش فروش لوازم آرایشی در اینستاگرام

پیچ فروش لوازم آرایشی

همانطور که بالاتر گفتیم هر کس می‌تواند یک پیج فروش لوازم آرایشی راه بیندازد، در نتیجه برای اینکه شما بتوانید به فروش برسید باید بتوانید با بقیه رقبای خود متفاوت باشید و از آنها جلو بزنید، برای افزایش فروش خود شما می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید.

1. تغییر اکانت از پرسونال به بیزینس اکانت

مطمئن شوید که یک حساب تجاری دارید. حساب‌های تجاری اینستاگرام اطلاعات بیشتری در مورد برند شما و همچنین ابزاری تحلیلی برای سنجش موفقیت شما ارائه می‌دهند.

2. عکس و ویدیو‌های باکیفیت و خلاقانه

عکس و فیلم با کیفیت و خلاقانه پست کنید. اینستاگرام بسیار بصری است، بنابراین داشتن عکس‌های حرفه ای از محصولات برای به دست آوردن فالوور و افزایش تعامل کلیدی است.

3. داستان سرایی

برای تقویت تعامل روی داستان سرایی تمرکز کنید. مردم به سه دلیل برندها را در اینستاگرام دنبال می‌کنند: عکس‌های عالی پست می‌کنند، از یک هدف جالب حمایت می‌کنند یا داستان‌هایی را تعریف می‌کنند که مردم می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. بازاریابی در زمان واقعی و داستان گویی اجتماعی چیزی است که مردم را درگیر می‌کند و در مورد پیج شما صحبت می‌کنند.

4. استفاده از محتوای ارسالی

در اینستا1

از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید. افراد ترجیح می‌دهند بر اساس آنچه دوستانشان قبلاً تأیید کرده اند، خرید کنند، به خصوص در اینستاگرام. اگر ببینند مصرف کنندگان واقعی از محصولات در زندگی واقعی استفاده می‌کنند، به احتمال زیاد به یک پیج بیشتر اعتماد خواهند کرد. استفاده از عکس‌های کاربر در تبلیغات و اینستاگرام به برند شما اعتبار می‌بخشد، که به نوبه خود آگاهی را افزایش می‌دهد و فروش را افزایش می‌دهد.

5. تبلیغات اینستاگرامی

تبلیغات اینستاگرامی جذاب ایجاد کنید. با استفاده از ریلز های جذاب در اینستاگرام تبلیغ بروید تا فالوور و تعامل پیج خود را افزایش دهید.

6. استفاده از بلاگر‌ها و اینفلونسر‌ها

برای گسترش آگاهی به بلاگر‌ها اعتماد کنید. استفاده از بلاگر ها برای تبلیغ پیج و محصولات خود یک روش موثر و محبوب در اینستاگرام است. البته روی انتخاب بلاگر ها بسیار دقت کنید تا بتوانید هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید را با سود بازگردانید.

7. تعامل با مشتریان

photo5

با مشتریان و کاربران خود صحبت کنید. مشتریان فعلی را با نمایش عکس‌های آنها در پیج خود یا نظر دادن روی پست های آنها حفظ کنید. برقراری رابطه با مشتریان شما باعث می‌شود که آنها برای خرید بیشتر بازگردند!

8. استفاده از هشتگ‌ها

از طریق هشتگ مشتریان جدید پیدا کنید. در کنار تبلیغات پولی، می‌توانید با کمک هشتگ‌های مرتبط نیز مشتریان جدیدی پیدا کنید. هشتگ های مرتبط را بررسی کنید و به دنبال کاربرانی باشید که محتوایی را با آن برچسب ها ارسال می‌کنند. آنها را دنبال کنید و سعی کنید یک مکالمه را ایجاد کنید. این به مشتریان بالقوه بیشتری کمک می‌کند تا برند شما را به صورت ارگانیک پیدا کنند.

9. به روز رسانی پروفایل و بیو

بیو و پروفایل خود را به روز نگه دارید. همچنین حواستان به ظاهر پیج هم باشد اگر نیاز است پست های پر طرفدار را پین کنید تا فالوورهای جدید نیز آنها را ببینند.

10. در نظر گرفتن مسابقه و تخفیف

برای فالوورهای اینستاگرام تخفیف ویژه در نظر بگیرید. خریداران دوست دارند احساس خاصی داشته باشند. ارائه یک تخفیف کوچک به گروهی از خریداران در یک شبکه واحد، وفاداری به برند و فروش سریع را تقویت می‌کند. مسابقه‌های اینستاگرامی نیز بسیار پر طرفدار و کم هزینه هستند.

چند پیشنهاد ویژه

با استوری اینستاگرام بیشتر بفروشید

استوری های اینستاگرام نه تنها راهی عالی برای نمایش آنچه در پشت صحنه کسب و کار شما می‌گذرد، بلکه ابزاری عالی است که می‌تواند با نگاهی گذرا به محصولات، هدایا یا فروش های جدید، به جلب علاقه کمک کند. از آنجایی که استوری ها به طور برجسته در بالای فید اینستاگرام قرار دارند، به راحتی قابل توجه هستند. استوری ها همچنین راهی عالی برای ارسال محتوای حساس به زمان هستند که ممکن است نخواهید در پروفایل شما باشد.

قدرت ریل ها را دست کم نگیرید

ریلز در حال حاضر بسیار محبوب است و شما با استفاده از ترند و ایجاد احساس در مخاطب می‌توانید به سرعت رشد کنید و وارد اکسپلور شوید.

ار تلاش دست برندارید

اینستاگرام فضاییست که روزانه در حال تغییر است، یک روز پست شما ممکن است میلیونی ویو بخورد و روز بعدی فقط چند هزار تا لایک بگیرید. امید خود را از دست ندهید برای موفق شدن در اینستاگرام فعال بودن و استمرار داشتن بسیار مهم است.

از کمک گرفتن نترسید

در شروع پیج خود حتما از نزدیکان خود بخواهید که از شما حمایت کنند و با پیج شما تعامل برقرار کنند این به رشد شما بسیار کمک خواهد کرد.

در پایان نیز همیشه به فکر مشتریان خود باشید تا بتوانید بیشترین فروش را داشته باشید. راه اندازی یک پیج فروش لوازم آرایشی در اینستاگرام ممکن است آسان به نظر برسید، اما سختی های خودش را نیز دارد. شما با تلاش مداوم می‌توانید پستی و بلندی ها را رد کنید و در کنار آن رشد خوبی داشته باشید.

ممنونیم که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، پخش نوین گستر یک تامین کننده بزرگ لوازم مراقبتی و بهداشتی است که سعی دارد به کسب و کارهای این حوزه کمک کند تا رشد کنند. شما می‌توانید برای خرید محصولات مراقبت پوست و مو پیج خود به پخش نوین مراجعه کنید، اگر نیاز به مشاوره دارید با شماره 09153263307 تماس بگیرید.

منبع:

10 Easy Ways to Sell Your Products on Instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *