بلاگ
زمانی که تصمیم یه راه اندازی فروشگاه اینترنتی میگیریم، یکی از گامهای اولیه انتخاب بهترین اجناس برای فروش اینترنتی است. خوشبختانه با پیشرفت حوزه فروش اینترنتی، هرکالایی قابلیت فروش را در این فضا را دارد. در نتیجه شما اگر استراتژی فروش مناسب داشته باشید، سریع به درآمد خواهید رسید.
فهرست مطالب
Toggle۱۰ تا از بهترین اجناس برای فروش اینترنتی
همانطور که میدانیم میتوان به طور قطع گفت که 90 درصد از محصولاتی که در بازار به صورت حضوری به فروش میرسند، برای فروش در بستر اینترنت نیز مناسب هستنند. اما از میان تمامی کالاها یک سری از محصولات در اینترنت راحتتر به فروش میروند؛ در نتیجه در ادامه این مطلب بهترین اجناس برای فروش اینترنتی را معرفی میکنیم.
۱. محصولات آرایشی و بهداشتی
صنعت آرایشی و بهداشتی در حال حاضر یکی از پر رقابتترین صنعتها محسوب میشود که سود خوبی هم دارد. در حال حاضر شاید بیش از ۱۰ هزار فروشگاه آنلاین (سایت و بستر اینستاگرام) برای فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران وجود داشته باشد، دلیل آن هم این است که این محصولات در اینترنت راحتتر به فروش میرسند.
در نتیجه این محصولات میتوانند یکی از بهترین اجناس برای فروش اینترنتی باشند که اگر بتوانید آنها را از یک تامین کننده منصف با قیمتی خوب خریداری کنید، سود زیادی خواهید کرد. البته اگر شما به دنبال خرید عمده محصولات پوستی هستید، ما انواع آنها را با کمترین قیمت و آفرهای ویژه موجود داریم که میتوانید بصورت قسطی حتی خریداری کنید.
۲. عطر و ادکلن
عطر و ادکلن نیز یکی دیگر از محصولاتی هستند که در اینترنت تقاضای زیادی دارند، در نتیجه بهتر به فروش میروند. این محصولات خصوصا در فصلهای گرمی مانند تابستان و بهار فروش بالایی دارند و اگر کیفیت محصولات شما بالا باشد میتوانید برای خود به راحتی مشتری دائمی پیدا کنید.
۳. تجهیزات الکترونیک
با اینکه همچنان خیلی از افراد تجهیزات الکترونیک مورد نیاز خود مانند: موبایل، لپتاپ، هندزفری، میکروفن، پاوربانک و… را بصورت حضوری خریداری میکنند، اما آمار بالایی برای جستجو این محصولات در اینترنت وجود دارد. در کنار خود تجهیزات الکترونیک، لوازم جانبی آنها نیز مانند: قاب گوشی، کیس ایرپاد و یا بند اپل واچ نیز در اینترنت برای آنها تقاضا بالایی وجود دارد.
۴. لباس زیر
از آنجایی که ما ایرانیها مردم خجالتی هستیم و خیلی سریع از اینجور موارد معذب میشویم، معمولا لباس زیر و محصولات زناشویی بصورت آنلاین بهتر به فروش میروند.
۵. اکسسوری و جواهر
اکسسوریهای مختلف مانند: ساعت، عینک، گردنبند، دستبند، انگشتر و… در انواع مدلهای استیل، طلا، نقره و… در بستر اینترنت به خوبی فروش میروند. این محصولات خصوصا در اینستاگرام مشتریان زیادی دارند.
۶. ماگ و لیوان
ماگ و لیوان چند سالی هست که به شدت میان افراد خصوصا نوجوانان و جوانان، محبوب شدهاند. در این سال اخیر تراول ماگهایی مانند ماگهای استنلی، تبدیل به یکی از پر فروش ترین اجناس اینترنتی شدهاند؛ در نتیجه اگر دنبال راه اندازی یک آنلاین شاپ هستید، این محصولات گزینه خوبی برای فروش میتوانند باشند.
۷. پوشاک
در حال حاضر آمار خرید پوشاک بصورت حضوری و آنلاین تقریبا لب به لب است، اما پیش بینی میشود تا چند سال دیگر آمار فروش اینترنتی این محصولات افزایش یابد.
۸. لوازم خانه و آشپزخانه
از لوازم برقی مثل هواپز و جارو آمریکایی گرفته تا ظروف پیرکس، این محصولات در اینترنت به خوبی فروش میروند و مردم از آنها استقبال میکنند. البته در این حوزه مهم است که حتما بر روی موجهای ترند سوار باشید تا بتوانید، بیشتر از دیگران بفروشید.
۹. شمع
اگر قصد فروش شمع را دارید، بهتر است بدانید که ارزش بازار جهانی شمع بیش از 10 میلیارد دلار تخمین زده میشود. در نتیجه این محصولات یکی از بهترین اجناس برای فروش اینترنتی هستند و رقابت تنگاتنگی هم دارد.
۱۰. محصولات دست ساز
روزانه فرهنگ حمایت از محصولات دست ساز بیشتر و بیشتر رواج پیدا میکند و این یه صورتی شده است که خیلی از افراد صابون و شامپوهای دست ساز را به محصولات کارخانهای ترجیح می دهند. محصولات دست ساز از لیوانهای سرامیکی گرفته تا تینت دست ساز همگی در اینترنت پرفروش هستند.
خب حال که با ۱۰ تا از بهترین اجناس برای فروش اینترنتی آشنا شدید، بیایید باهم یک مروری بر روی نحوه انتخاب به این اجناس کنیم.
مقایسه بهترین اجناس برای فروش اینترنتی
محصول | سودآوری | سرمایه اولیه | مزایا | معایب |
محصولات آرایشی و بهداشتی | بالا (با برندهای شناخته شده) | متوسط تا بالا (بسته به برند و حجم خرید) | تقاضای بالا، تنوع زیاد، امکان فروش بستههای ترکیبی | رقابت بالا، نیاز به مجوزهای بهداشتی، احتمال تقلبی بودن محصولات |
عطر و ادکلن | بسیار بالا (با برندهای لوکس) | بالا (به دلیل قیمت بالای برندهای اصلی) | حاشیه سود بالا، تقاضای پایدار، هدیه مناسب | نیاز به مجوزهای قانونی، احتمال تقلبی بودن محصولات، نیاز به بستهبندی مناسب |
تجهیزات الکترونیک | متوسط تا بالا | بالا (به دلیل هزینه بالای محصولات) | تقاضای بالا، امکان فروش لوازم جانبی، امکان فروش اقساطی | رقابت بالا، نیاز به دانش فنی، احتمال خرابی محصولات |
لباس زیر | متوسط | متوسط | تقاضای پایدار، امکان فروش بستههای ترکیبی، حاشیه سود مناسب | رقابت بالا، حساسیت مشتریان به کیفیت و سایز، نیاز به مدلهای متنوع |
اکسسوری و جواهر | بالا (با محصولات خاص) | متوسط تا بالا (بسته به جنس محصول) | حاشیه سود بالا، تنوع طرح و رنگ، هدیه مناسب | رقابت بالا، نیاز به عکسهای باکیفیت، احتمال آسیب دیدن محصولات در حمل و نقل |
ماگ و لیوان | متوسط | پایین | حاشیه سود مناسب، امکان شخصیسازی، هدیه مناسب | رقابت بالا، عمر مفید بالا، نیاز به طرحهای جذاب و متنوع |
پوشاک | متوسط تا بالا (با برندهای خاص) | متوسط تا بالا (بسته به جنس و برند) | تقاضای بالا، تنوع زیاد، امکان فروش فصلی | رقابت بسیار بالا، نیاز به مدلهای متنوع، حساسیت مشتریان به سایز و جنس پارچه |
لوازم خانه و آشپزخانه | متوسط | متوسط تا بالا (بسته به محصول) | تقاضای پایدار، تنوع زیاد، امکان فروش بستههای ترکیبی | رقابت بالا، نیاز به بستهبندی مناسب، امکان آسیب دیدن محصولات در حمل و نقل |
شمع | متوسط | پایین | حاشیه سود مناسب، امکان شخصیسازی، هدیه مناسب | رقابت بالا، فصل فروش محدود (پاییز و زمستان)، نیاز به بستهبندی جذاب |
محصولات دستساز | متغیر | پایین | منحصر به فرد بودن، حاشیه سود بالا، امکان شخصیسازی | تقاضا محدودتر، زمان تولید بالا، نیاز به بازاریابی قوی |
نکات مهم برای انتخاب بهترین اجناس برای فروش اینترنتی
-
نیاز و علایق مخاطبان و مشتریان هدف:
به سوالاتی که پرسونا مخاطب شما را مشخص میکنند، پاسخ دهید مانند: چه افرادی به احتمال زیاد از فروشگاه شما خرید میکنند؟ سن مخاطبان هدف شما در چه بازهای قرار دارد؟ نیاز مشتریان و مخاطبان به چه صورت است؟ بستر فروش مناسب کجاست؟ سایت برای محصولات من بهتر است یا ایسنتاگرام؟ به عنوان مثال فروش لوازم آرایشی در اینستاگرام محبوب تر است، در حالی که تجهیزات الکترونیک در سایتها بهتر به فروش میروند.
پاسخ به این سوالات میتواند کمک بسیار زیادی به شما در انتخاب اجناس و محصولاتی که بیشترین تقاضا را دارند، بکند.
-
روند بازار به چه گونه است:
سوالات و فرضیه هایی مانند: در حال حاضر چه محصولاتی محبوب هستند؟ چه ترکیباتی یا مزایایی مورد توجه قرار میگیرند؟ با دنبال کردن این گونه سوالات و فرضیه ها میتوانید از اینکه مشتریان و مخاطبان دنبال چه محصولاتی هستند، اطمینان حاصل کنید.
-
رقابت بازار و رقبا:
میتوانید با تحقیق و بررسی سایر رقبا در حوزه فروشگاه اینترنتی خود به پاسخ سوالات بسیار مهمی مانند: فروشگاه های اینترنتی دیگر محصولات مشابه را میفروشند؟ قیمت ارائه شده آنها چه مقدار است؟ و.. برسید؛ با رسیدن به جواب این سوالات باید محصولاتی را انتخاب کنید که از نظر قیمت و کیفیت رقابتی باشد و همچنین محصول منحصر به فرد برای ارائه به مشتریان و مخاطبان داشته باشید.
-
مقدار درآمد و حاشیه سود:
مقدار درآمد از فروش چقدر است؟، حاشیه سود از فروش محصولات چقدر است؟، برآورد سود به نفع شماست یا ضرر شما؟ و… این دسته از سوالاتی است که به شما برای انتخاب محصول پرسود و پرفروش کمک میکند. اگر قصد شما فعالیت در حوزه آرایشی-بهداشتی است میتوانید مقاله سود لوازم آرایشی چقدر است را بخوانید.
ما چون در حوزه لوازم مراقبتی-بهداشتی فعالیت میکنیم، قصد داریم در ادامه این مطلب بیشتر روی فروش محصولات آرایشی بهداشتی تمرکز کنیم.
بهترین اجناس برای فروش در آنلاین شاپ آرایشی-بهداشتی
برای فروش بهترین اجناس فروش اینترنتی در حوزه محصولات مراقبت پوست و مو، انتخاب بهترین اجناس بستگی به نیازهای مشتریان، کیفیت محصول وبرندهای معتبر دارد.
محصولات مراقبت پوست و مو آمار فروش حضوری بالایی به خود اختصاص دادهاند، در چندین سال اخیر هم در فضای مجازی و اینترنت هم متقاضیان بسیار زیادی پیدا کرده است. معمولا افرادی که به دنبال خرید محصولات مراقبت پوست و مو هستنند، به دنبال محصولاتی هستند که اصل باشد، کیفیت بالا داشته باشد و با قیمت مناسب ارائه میشود. اگر این نکات و شرط ها به خوبی اجرا و عملی شوند، احتمال جذب مشتری و فروش بالا زیاد است.
محصولات مراقبت مو
در میان انواع محصولات مراقبت مو: شامپوها و ماسکهای مو بیشترین فروش را در اینترنت دارند.
محصولات مراقبت پوست
محصولات مراقبت پوست اکثرا بر اساس ترندهای اینستاگرام به فروش میروند، به عنوان مثال در حال حاضر ضدآفتابهای کرهای از پرفروش ترین محصولات مراقبت پوست هستند.
اما بطور کلی پاک کنندهها، سرمهای مراقبتی، ضد آفتاب و کرمهای مرطوب کننده از پرفروش ترین محصولات مراقبت پوست هستند که انواع مختلفی دارند.
محصولات مراقبت بدن
محصولات مراقبت بدن، بطور کلی نسبت به دیگر محصولات آرایشی-بهداشتی فروش کمتری دارند. با این حال برخی از محصولات پر فروش این دسته بندی شامل شامپوهای بدن، لوسیون و خوشبو کنندهها میشود.
اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره خرید محصولات مراقبتی-بهداشتی هستید، میتوانید مقاله راهنمای کامل خرید عمده محصولات پوستی را بخوانید. در ادامه به نکات مهم برای موفقیت در فروش میپردازیم.
نکات مهم موفقیت در فروش اینترنتی
-
تضمین کیفیت
از تامین کنندگان معتبر خرید کنید و کیفیت محصولات خود را تضمین کنید. اگر برای تامین محصولات فروشگاه اینترنتی خود، داروخانه یا فروشگاه حضوری نیاز به تامین کننده معتبر دارید، پخش نوین گستر شرق با سابقه چندین ساله در پخش محصولات مراقبت پوست و مو آماده خدمت رسانی به شماست. برای کسب اطلاع از شرایط خرید میتوانید با شماره تلفن ۰۵۱۹۱۰۱۵۱۳۷ تماس حاصل فرمایید.
-
پشتیبانی مشتری
خدمات پشتیبانی و پاسخگویی به موقع به مشتریان یکی از نکات مهم در فروش اینترنتی است، خصوصا اگر فروش شما از طریق اینستاگرام است.
-
رعایت اصول بسته بندی مناسب
ارسال محصولات در اسرع و با شرایط ایمن یکی از شرایط جذب مشتری و موفقیت در فروش اینترنتی است.
همانطور که در مطالب بالا نکاتی ارائه شد، پیدا کردن بهترین اجناس برای فروش اینترنتی کار بسیار راحتی است، اما با توجه به این نکات شما میتوانید از فروش این محصولات مطمئن شوید. برای موفقیت در فروش اینترنتی، توجه به کیفیت محصولات، بستهبندی مناسب، ارسال سریع و ارتباط مستمر با مشتریان بسیار اهمیت دارد. همچنین، استفاده از بازاریابی دیجیتال، تبلیغات در شبکههای اجتماعی و ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه میتواند به جذب بیشتر مشتریان کمک کند.
اگر برای فروشگاه اینترنتی در حوزه مراقبت پوست و مو نیاز به محصولات با کیفیت، قیمت مناسب و به صورت عمده هستید، مجموعه پخش نوین گستر به عنوان تنها نمایندگی رسمی برای برندهای دیترون، تینولا، بیتروی و سروینا در خراسان محسوب میشود و در خدمت شما عزیزان برای تامین محصولات بهداشتی و مراقبتی مورد نیاز میباشد.
شما میتوانید برای آگاهی از محصولات، آفرها و تخفیفات با شماره ۰۵۱۹۱۰۱۵۱۳۷ تماس بگیرید.
امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و با کمک آن بتوانید کسب و کار خود را راه بیندازید و به درآمد برسید. شما میتوانید سوالات خود را زیر همین مطلب از ما بپرسید تا مدیران فروش ما به شما کمک کنند.
منابع: